Wederom een lekkere thriller!

Manon 22 september 2024
Het heerlijke aan de thrillers van Kiki van Dijk is dat je mee op reis mag naar een bekende locatie en dat alleen al maakt dat ik zo geniet van haar boeken. Dit keer reizen we af naar het zomerse en warme Rome waar Gina werkt als correspondent.

Gina werkte voorheen als journalist en deed verslag van oorlogen, maar nu is ze gesetteld in Italië, waar ze werkt aan een groot stuk over de burgemeester. Wanneer Gina na een lange werkdag nog even wat wil gaan drinken met collega’s ontmoet ze een oude schoolvriend, Okke. Als hij de volgende dag spoorloos verdwenen lijkt te zijn is Gina al snel in beeld bij de politie. Om uit te zoeken wat er gebeurd is, vraagt ze hulp aan de broer van haar ex omdat hij het criminele wereldje een beetje kent, maar al snel lijkt ze zelf gevaar te lopen, en ook haar dochtertje Mimi lijkt niet veilig te zijn. De tijd tikt…. Is Gina nog op tijd?

Met een sterk proloog is mijn nieuwsgierigheid snel gewekt en zit ik meteen in het verhaal. De hoofdstukken die volgen vertellen het verhaal van Gina en haar familie en collega’s. Veel (Italiaanse) namen volgen elkaar op en ik moet goed opletten over wie het gaat. Gina, Georgina, Mimi, Vivi, maar allemaal interessante personages waardoor je tijdens het verhaal iedereen wel op je verdachte lijstje kunt zetten.

Het verhaal in Rome ontvouwt zich en met een sterke opbouw waar je als lezer steeds meer informatie, maar ook steeds meer vragen krijgt volgen de plottwists elkaar op. Steeds val je weer in verbazing, of zag je de nieuwe situatie niet geheel aankomen. Kiki weet ons te verrassen met een mooie verhaallijnen over familie, vriendschap, werk, lust en liefde.

Tot het einde blijft het spannend en wil je weten wie er allemaal betrokken zijn bij deze zaak. Rome is een verhaal wat je het liefs in 1 ruk uitleest. Het boek eindigt maar het einde zou zomaar een nieuw begin kunnen zijn van een nieuw verhaal!

Meer recensies van Manon