Even terug naar de warmte van de zon!

Manon 22 oktober 2024
Yonina neemt ons mee naar het altijd mooie Toscane, waar de warmte van de zon voelbaar is en waar midden in de Toscaanse heuvels het prachtige landhuis van Julia de Mooi staat. Een landhuis genaamd Villa Quadrifoglio. Julia erfde dit huis van haar overleden man en nu hij er niet meer is zocht ze een andere bestemming voor het landhuis en besluit ze er retraites te organiseren voor schrijvers.

Al snel stromen de aanmeldingen binnen en wanneer de gasten arriveren valt haar oog al snel op Bram, die met zijn echtgenote deel neemt aan de retraite. Ook de andere gasten brengen het een en ander te weeg en Julia lijkt de controle te verliezen. Ze weet zich met zichzelf geen raad en moet grootste moeite doen om niet voor de charmes van Bram te vallen. Krijgt Julia alles weer op de rit en wordt deze retraite een succes?

Wat leuk om een tussendoortje te lezen waarin de leeftijd van de hoofdrolspelers wat ouder is, een originele invalshoek. Dit tussendoortje bevat humor en chaotische situaties waarin Julia terecht komt. Ze lijkt de grip te verliezen en dat is voelbaar voor de lezer. In het begin had ik niet echt een klik met Julia en vond ik haar heel zakelijk en soms zelfs onvriendelijk. Gelukkig veranderde dat langzamerhand en genoot ik van de mooie omgeving waarin het landhuis staat. Want de sfeer heeft Yonina goed neergezet, je kan je een beeld vormen van de mooie tuinen en het prachtige landhuis.

Ook de andere personages zijn goed neergezet en spelen een leuke rol in het verhaal en brengen ieder hun eigen verhaallijn in het verhaal. Sommige stukken van het verhaal worden gedetailleerd beschreven waar andere stukken best snel gaan, het einde had voor mij nog wel iets langer mogen duren. Bovenal heb ik weer lekker genoten van dit lekkere tussendoortje wat me echt weer even in de zomersfeer bracht.

Villa van geluk is een novelle die je weer even de warmte van de zon laat voelen, waarin de zoektocht naar jezelf en de liefde volop aanwezig is. Een novelle die vlot leest vanuit een originele invalshoek met een leuke plottwist!

Meer recensies van Manon