Heerlijke romance over een nieuw begin en het waarmaken van dromen.

Manon 19 september 2024
Wat een heerlijk boek is Voor jou wil ik gaan van Anina ! Een verhaal vol herkenning voor mij als juf, waardoor het me op meerdere momenten geraakt heeft. Met Kiki en Tim als de allerliefste personages die beiden een mooie ontwikkeling doormaken.

Kiki is trots op haar baan als leerkracht van groep 6. Een baan waarmee ze het verschil wil maken voor de kinderen in haar klas. Haar eigen basisschooltijd was alles behalve fijn, en dat wil ze echt anders doen nu. Haar nieuwe collega Tim, de gymleraar, heeft ook geen makkelijke jeugd gehad en nadat zijn droom om te studeren aan het conservatorium in duigen is gevallen heeft hij ervoor gekozen als gymleraar aan de slag te gaan. Niet helemaal wat hij wil, maar wat hij wel wil weet hij niet. Dat deze twee meer voor elkaar lijken te voelen is voor beiden onwennig, en toch lijkt er iets op te bloeien. Maar relaties tussen collega’s zijn streng verboden toch?

Anina heeft een prachtig verhaal geschreven met twee karakters die beiden hun struggles hebben. De lieve Kiki, die last heeft van angst-en paniekaanvallen, maar die er alles aan doet om dat te boven te komen. En de mooie Tim, die opgroeide in een gezin waar geld niet vanzelfsprekend is. Zo mooi hoe je de moeilijkheden uit hun verleden hebt beschreven en daardoor deze mensen zo realistisch hebt neergezet. Met een prachtrol voor Veerle, als beste vriendin van Kiki, die er door dik en dun voor haar is. Onvoorwaardelijke vriendschap!

De schrijfstijl van Anina is zeer prettig, het verhaal leest vlot en ondanks dat het een dik boek is wordt het nooit langdradig. Het toewerken naar het zomerfeest en de spanning die zich opbouwt tussen Tim en Kiki maakt dat je het verhaal niet weg wilt leggen.

Voor mij als juf bestond dit verhaal uit oneindige herkenningspunten en (helaas) een heleboel clichés. (Vergaderen en administratie )
Maar ook het ontroerende wat je voor kinderen kunt betekenen. Dat maakt ons beroep het mooiste wat er is!

Ook vond ik de linkjes naar de film Grease echt heerlijk, topfilm!

Voor jou wil ik gaan is een heerlijke romance over een nieuw begin en het waarmaken van je dromen! Ik heb er enorm van genoten!

Meer recensies van Manon