Vol liefde!

Manon 01 oktober 2024
Ben jij al fan van de Water & Vuur serie? Zeg je nou nee? Zorg dan dat je als feelgoodliefhebber deze serie snel in huis haalt. Wat is dit een potje genieten. En ook bij dit vierde deel (en vijfde boek) van deze serie was ik weer helemaal verkocht. Ryanne schrijft heerlijke feelgood met diepgang, mooie onderwerpen en personages waarvan je gaat houden, wat mij betreft alles wat een goede feelgood nodig heeft!

Deze keer mogen we op reis met Jelte, die voor zijn werk naar Schotland reist. Dat hij het ook een beetje als vlucht ziet uit Nederland waar hij steeds herinnerd wordt aan een naar voorval vertelt hij aan niemand en al snel lijkt hij de rust te vinden waarnaar hij op zoek was. Wanneer hij een wandeling boekt ontmoet hij Matt (Mats) en meteen lijkt er iets te kriebelen. Maar daarvoor kwam Jelte niet naar Schotland toch? En ook Mats heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan een nieuwe relatie. Maar toch worden ze naar elkaar toe getrokken…

En die spanning, die heeft Ryanne weer zo goed neer gezet. Twee mannen die het vertrouwen in de liefde kwijt zijn, maar in elkaar iets vinden wat goed voelt. Maar zowel Jelte als Mats zullen eerst iets moeten overwinnen om zich daaraan over te kunnen geven.

De schrijfstijl van Ryanne voelt als thuiskomen. Ze schrijft alsof je dichtbij deze twee staat en Jelte en Mats kent. De personages zijn zo echt uitgewerkt en ook de mensen om hun heen, vrienden en familie voelen goed. De liefde van hun naasten straalt voelbaar van de pagina’s en dat maakt dat je niets anders kunt dan deze mensen in je hart sluiten.

Het verhaal in een groene, rustgevende setting bracht bij mij ontspanning en zorgde ervoor dat ik alleen maar genoten heb van dit mooie verhaal. Hoe Ryanne misschien moeilijke onderwerpen bespreekbaar maakt en beschrijft is knap werk. Vuurzee is misschien wel een van mijn favorieten in deze serie, al hoop ik dan nooit iemand me laat kiezen.

Vuurzee is een warm bad vol liefde en een verhaal dat je raakt.

Meer recensies van Manon