Duizelingwekkende dilemma's.

Manon 08 oktober 2024
In dit duizelingwekkende boek van Bart Meijer en Michiel Eijsbouts word je voor de lastigste, leukste, gekste of vreemdste dilemma’s gezet. Bart en Michiel ken je misschien wel van de Beste vrienden Quiz op NPO Zapp.

Kun jij niet kiezen? Sta jij altijd voor dilemma’s? Dan maakt dit boek het je er niet makkelijker op. Want zeg nou zelf, er valt toch niet te kiezen tussen een zeeleeuw in je badkamer of je laat na iedere zin die je zegt een scheet. Of hoe kun je kiezen tussen altijd een clownspak aanhebben of altijd een zwemband omhebben? Of je hebt nooit meer vakantie of je hebt nooit meer weekend? Niet te doen hoor!

In dit leuke boekje met een harde cover vind je de leukste dilemma’s die zorgen voor de leukste discussies bijvoorbeeld op een feestje, aan tafel of in de klas. Je bladert door een soort ringbandmapje en doordat de pagina’s door de helft gedeeld zijn kun je steeds nieuwe combinaties maken waardoor je voor steeds meer lastige keuzes komt te staan.

In vrolijke kleurtjes en ondersteunt met leuke illustraties van @roelseidellillustraties gaat dit boekje nooit vervelen. Samen met de auteurs maken ze graag iedereen aan het lachen en ik denk dat ze met Wat kies jij, bij velen een lach op het gezicht zullen brengen. Want zeg nou zelf; Kiezen is toch niet te doen?

Dit leuke boek is wat mij betreft echt een aanrader als je houd van filosoferen, bedenken wat als… en hoe…. Leuke gespreksstof en helemaal nu passend in de Kinderboekenweek omdat kinderen deze dilemma’s vaak fantastisch vinden en met de leukste oplossingen komen.

Meer recensies van Manon