Cosy romance, ik hou ervan!

Manon 23 oktober 2024
Ik mocht weer heerlijk genieten van het nieuwe boek van Hilde Veeren, Zeedistel. Wat fijn om weer terug te zijn in Porlock Weir en me te wentelen in de Engelse sferen, het mooie landschap rondom de cottage van Molly en de allerleukste personages. Wat zou ik graag een kijkje nemen in de boekenschuur van Molly, een wandeling maken langs de kust en genieten van al het lekkers van George.

In dit derde en laatste deel van de Cottage aan zee serie, weet Molly even niet zo goed wat ze wil. Haar hotel is er door de brand niet meer en ze is op zoek naar een nieuwe invulling van haar leven. Het allerliefst wil ze haar wandelboek uitbrengen maar het is moeilijk een uitgeverij te vinden daarvoor. Haar minibieb loopt nog steeds goed en de bruiloft van haar vriendin Celine komt steeds dichterbij.

De lieve Molly is altijd op zoek naar schatten, maar in dit deel is ze ook op zoek naar de kunstenares van de prachtige pentekeningen die ze vindt in een doos met natuurboeken. Ze zouden een perfecte aanvulling zijn op haar wandelboek. Daarnaast is Molly ook op zoek naar haar eigen geluk, zingeving in haar leven en met de liefste mensen om haar heen wordt ze omringt door liefde.

Zeedistel is wederom een heerlijke cosy romance, waar veel aandacht besteedt is aan de setting. Als lezer waan je je thuis in de kleine cottage waar James inmiddels ook is ingetrokken. De personages voelen meteen weer als een warm bad en mede dankzij hen geniet je volop van het verhaal.

Ook is al het lekkers weer volop aanwezig en je krijgt zin in koekjes, cake, haverkoek met poedersuiker, caramel fudge, shortbread koekjes, scones en ga zo nog maar even door. Hilde Veeren laat ons watertanden en trakteert ons wederom op een ultiem feelgoodverhaal.

Dit laatste deel sluit ze af met een boekenlijst van boeken waarmee ze haar medebewoners blij gemaakt heeft én het recept voor de lekkerste scones. (Of tips waar je ze kunt gaan eten) Dat maakt deze serie helemaal af.

De Cottage aan Zee serie is cosy romance op z’n best zoals de cover al zegt, en daar ben ik het helemaal mee eens!

Meer recensies van Manon