keihard actiethriller

Marcel62 23 april 2024
Ben Koenig stond zes jaar geleden aan het hoofd van de elite special operations group van de US marshalls. Hij jaagde op op de slechterikken en wist iedereen te vinden. Tot het moment dat hij zelf spoorloos verdween.
Al lezend kom je erachter waarom hij al zes jaar van de radar verdwenen is. Zijn oude baas zoekt contact met hem en wil dat hij een klus voor hem klaart; namelijk het terugvinden van zijn dochter, Martha. Ben krijgt de opdracht om zijn dochter of antwoorden te vinden tegen elke denkbare prijs.
Vervolgens ontvouwd zich een verhaal waarbij het bloed rijkelijk vloeit. Ben blijkt te lijden aan een kwaal, een zeldzame recessieve genetische aandoening, de ziekte van Urbach-Wiethe. Het zorgt ervoor dat je gevaarlijke situaties niet meer herkent omdat je overgevoelig raakt voor angst. Ben heeft alleen een zeer zeldzame reactie, hij ervaart en herkent totaal geen angst. Dit zorgt voor een aantal bizarre situaties waarbij een “normaal” persoon een andere oplossing voor een probleem zou kiezen maar waar ben juist dwars door alles heen gaat.
Het spoor wat hij volgt brengt hem uiteindelijk dicht bij de oplossing, hierbij geholpen door onder andere ex-collega Jen. Ben en Jen kunnen eigenlijk niet samen door een deur maar zijn toch tot elkaar veroordeeld.
Net als Ben, lijkt ook de auteur geen angst te kennen, zeer vindingrijk te zijn en niet te schuwen om buiten de begaande paden te treden. De gruwelijkheden volgen elkaar in rap tempo op en als het bloed vloeien eenmaal is begonnen dan duurt het lang voordat het stopt.
Jachtseizoen is een actie thriller waarbij de actie hoog in het vaandel staat en die de liefhebbers van dit genre heel veel leesplezier zal schenken. Of het een boek is voor gevoelige lezers waag ik te betwijfelen maar ik heb ervan genoten in ieder geval. Het einde doet vermoeden dat er wederom een spektakelstuk met Ben Koenig in de hoofdrol aan gaat komen.

Meer recensies van Marcel62