Het moet nu maar eens afgelopen zijn met al die aanslagen

Marco 29 december 2023
Die De Gaulle. Spuugzat van alle aanslagen op zijn leven, maar meewerken aan zijn beveiliging, ho maar. Zelfs niet als alle alarmbellen afgaan en harder klingelen dan ooit tevoren. Blijft genieten, deze dagen van de Jakhals en hen die hem op de hielen zitten.

Zal wellicht voor sommigen wat steriel overkomen, maar juist het vrijwel poespasloze maakt dit voor mij zo'n biologerende bedoening. Geweldig hoe methodisch en minutieus Forsyth alle facetten van de moordaanslag uiteenzet.

Ik had het boek al eens eerder gelezen, lang geleden weliswaar, en de film behoort al geruime tijd tot m'n honderd favorieten. En toch, hè. Toch is de climax weer bloedstollend. Een diesel, maar eenmaal op gang niet te stoppen. Inderdaad, net als Le Chacal..

Meer recensies van Marco