Een mysterieuze zoektocht

In het Haagse hotel les Aristocrats vindt receptioniste Claire het levenloze lichaam van madame Bonheur. De geliefde oude dame komt al tientallen jaren iedere zomer in de dezelfde periode naar het hotel. Waarom doet ze dat?
Dit mysterie wil Claire ontrafelen. Gaat haar dat lukken?

De omslag is prachtig en betekenisvol. Daar kom je vanzelf achter als je het boek hebt uitgelezen.
De ondertitel van Madame Bonheur is: Een Haagse liefde.
Claire start een zoektocht naar het verleden van deze mysterieuze oude dame. De zoektocht leid je van Den Haag, naar Parijs en vervolgens naar Bordeaux. Langzaam maar zeker wordt het mysterie ontrafelt. Op geen enkele moment zakt het verhaal in. Al die tijd weet de schrijfster je te boeien en je aandacht vast te houden. Je wilt gewoon graag doorlezen om het levensverhaal van Madame Bonheur te kunnen doorgronden. Al lezende krijg je een enorme sympathie voor het personage Madame Bonheur en sluit je haar in je hart. Heeft deze madame, wier naam geluk betekent, ook daadwerkelijk het geluk gevonden?

Astrid Habraken heeft een zeer prettige en ontspannen schrijfstijl. Vloeiende zinnen met helder woordgebruik zonder onnodige opsmuk. Kortom heel plezierig om te lezen.
Madame Bonheur is een prachtige roman over een grote en meeslepende liefde, zonder dat het ergens zoetsappig wordt.
Madame Bonheur krijgt van mij vier dik verdiende sterren.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)