Zou je deze app aan je vrienden aanraden?

Margje_V 08 juli 2024
Het spel – J.D. Barker
Barker heeft al een tiental boeken achter zijn naam staan en stuk voor stuk hebben ze lovende recensies gekregen. Stephen King verleende Barker toestemming om het personage van Leland Gaunt in Kings boek Needful Things in zijn roman Forsaken te gebruiken. Het boek werd eind 2014 gepubliceerd en bereikte een aantal belangrijke mijlpalen, waaronder een Bram Stoker Award.

" Wanneer was de laatste keer dat jullie seks hadden?"

Abby en Brendan Hollander kampen met relatieproblemen en proberen hun huwelijk te redden door met een relatietherapeut te praten. Die adviseert hen de nieuwste app ‘Sugar & Spice’, een durven of doen-spel met een seksueel tintje, uit te proberen om hun relatie een boost te geven. Het spel begint onschuldig en lijkt wonderen te doen voor het seksleven van Abby en Brendan, maar de opdrachten worden steeds grimmiger. Steeds meer mensen vallen voor de geldprijzen die de app belooft en raken zo compleet in de ban van het spel. En dan begint het spel zich tegen hen te keren… Abby en Brendan komen in een zenuwslopende klopjacht terecht en het is nog maar de vraag of ze het er levend vanaf brengen.

“Je staat op het punt om je partner voor altijd te verliezen, zou je hem liever duizend woorden appen of zou je er slechts vier tegen hem zeggen?”

Ze komen in een kat- en-muisspel terecht en gaan op de vlucht.

“Hoeveel van die wijn heb je gedronken?“
“Genoeg om mijn innerlijke klootzak uit te zetten en om me te herinneren wat belangrijk is.“

“Sugar” “Zou je deze app aan een vriend aanraden?“

Veel apps willen inzage in alle bestanden, camera en microfoon hebben. Dit maakt het een eng spelletje. We geven vaak toestemming om een app te installeren zonder de voorwaarden te lezen. Het is immers overal hetzelfde toch? Je geeft toestemming en je kunt beginnen. Maar waar geef je eigenlijk allemaal toestemming voor? Als je het met je partner over die bepaalde Adidas schoenen hebt gehad en de volgende ochtend komt er op je hoofdpagina een advertentie met Adidas schoenen, terwijl je dit niet op je mobiel hebt opgezocht... Welke app op je telefoon heeft dan 'meegeluisterd' met het gesprek tussen jou en je partner?
Dit boek geeft, naast dat het eenmaal spannend, niet meer weg te leggen is en absoluut erg origineel is, ook stof tot nadenken.

Margje
voor Sannereadsalot