Boeiend boek

Maria K 27 april 2023
Dit boek kreeg ik als cadeau, en ik heb hem een tijdje laten liggen voordat ik eraan begon te lezen.
De achterflap met de beschrijving kon mij niet overtuigen om eraan te beginnen.
Clare Chambers is de auteur van zeven romans, dit is haar nieuwste boek. Ze woont in Londen samen met haar man.

Het verhaal speelt zich af in Londen,in 1957. Jean Swinney is 39 en schrijft – als enige vrouw – voor de plaatselijke krant, maar verder is haar wereldje klein en benauwend. Als Jean van de krant de opdracht krijgt om de bewering van Gretchen Tilbury te onderzoeken, dat haar dochter Margaret het gevolg is van een onbevlekte ontvangenis, leidt dat tot een verrassende wending van haar leven.

Het centrale thema van het onderzoek voor de krant en haar verliefdheid voor een getrouwde man kon mij wel boeien. Echter alles erom heen ( het strenge keurslijf van de jaren 50, ongelukkig zijn met je leven, zorgen voor haar bejaarde moeder) zorgen voor een traag boek.
Ik heb hen diverse keren weggelegd, en opnieuw opgepakt omdat ik het einde wilde weten.
Drie sterren voor het centrale thema.

Meer recensies van Maria K