Aardige Thriller

Maria K 24 april 2023
Ik heb dit boek als bookazine gelezen, vlot en makkelijk te lezen.
De woningmarkt zit muurvast maar makelaar Richard Hoek heeft nergens last van. Met hulp van styliste en minnares Ghislaine weet Richard wel huizen te verkopen. Ghislaine gooit er wat moodboards en verfemmers tegenaan en verwijdert alle persoonlijke spullen zodat de bewoners zich een vreemde voelen in hun eigen huis. Het spoor van vernieling dat Richard achterlaat bij de ontwrichte families komt hem en zijn gezin uiteindelijk duur te staan...

Het is een heel hedendaagse onderwerp, de huizenmarkt. Heel veel mensen zijn nu op zoek naar een huis of willen hun huis verkopen. Het verhaal is zeer origineel en de wijze van uitwerking van sommige de karakters geniaal.Ik heb soms een glimlach niet kunnen onderdrukken, hoewel ik me afvraag of dit wel de bedoeling was van de schrijver. Het is geschreven als een thriller, maar de uitwerking van de styliste Ghislaine een de klanten is wel erg komisch. Het einde zag ik niet goed aankomen, maar kon me wel bekoren.

Meer recensies van Maria K