Heerlijke, licht absurdistische thriller

Maria Philippens 27 juni 2024 Auteur
Soms voel ik enige verlatenheid wanneer ik een boek uit heb. Alsof ik een goede vriend mis, die op mij wacht. Dat dit gemis optreedt nu ik de laatste pagina van LEX van Gert-Jan van den Bemd heb omgeslagen, bewijst voor mij dat het een goed boek is. Echt jammer om afscheid te nemen van deze sterk geschetste personages. Ik heb genoten van zijn spel met mijn verwachtingen, hoe de auteur met behulp van eindeloze fantasieën, speculaties en scenariodenken, telkens weer een onverwachte zwieper aan het plot weet te geven. Zijn kracht ligt ook in gedetailleerde beschrijvingen van (alledaagse) verwikkelingen, locaties en ongemakkelijke situaties. Knap hoe hij menselijke zwakheden en verlangens weet te doorgronden. Dit alles én zijn schrijfstijl die neigt naar een prettig licht absurdisme, maken van LEX is een heerlijke thriller!

Meer recensies van Maria Philippens