Interessant onderwerp!

Amersfoort, 1944. De jonge Saskia en Frans smokkelen brieven uit concentratiekamp Amersfoort, van gevangenen naar hun familieleden. Het is een gevaarlijke missie en even later wordt Saskia dan ook opgepakt en opgesloten in Kamp Amersfoort.

Frans probeert haar te bevrijden en zet alles op alles om haar te helpen ontsnappen uit het kamp. Maar is dat wel mogelijk?

Het boek is vlot en toegankelijk geschreven, met een prettige schrijfstijl. Het onderwerp is vernieuwend, want je leest niet vaak over dit kamp. Daarom was ik ook erg nieuwsgierig naar dit verhaal. Hoewel de personages mooi worden neergezet, pakte het verhaal me niet heel erg. Ik miste wat emotie en diepgang bij de relaties en waarom ze bepaalde dingen deden.

Desondanks vond ik het best een interessant verhaal over een onderwerp van de Tweede Wereldoorlog, waar ik nog niet veel over wist. Ik geef het boek drie sterren.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)