Familiedrama

De vier zussen Padovano, Julia, Sylvie, Cecelia en Emeline, zijn erg hecht en delen alles met elkaar. Ook als tragedie voorkomt in de familie kunnen ze op elkaar bouwen en elkaar vertrouwen. Julia trouwt met de stille, verlegen William Waters, die als vanzelf opgenomen wordt in deze liefdevolle familie.

Maar deze vereniging duurt niet erg lang en de familie valt uit elkaar. Verschillende gebeurtenissen volgen elkaar op, die ervoor zorgen dat een verzoening ver weg lijkt te zijn. Is de liefde tussen de familieleden groot genoeg om elkaar te vergeven en weer nader tot elkaar te komen?

Het boek is heel beschrijvend geschreven met weinig dialogen en weinig gebeurtenissen. Voor een dikke pil van ruim vierhonderd bladzijdes verloopt het verhaal traag, en is het naar mijn mening daardoor ook erg langdradig. Er is veel familiedrama waar veel over wordt verteld (en niet laten zien); voor mijn gevoel blijft het oppervlakkig en leer je als lezer de personages niet écht kennen. Ook vond ik sommige gebeurtenissen en besluiten ongeloofwaardig, zoals dat - spoiler verwijderd door Hebbanredactie -

Tot een derde van het boek kon het verhaal mij boeien, maar daarna begon ik het verhaal meer te scannen en zelfs delen over te slaan. Aan het eind bleek dat ik niet veel had gemist uit die delen. Ik wilde het verhaal erg graag mooi vinden, maar het was gewoon niet het boek voor mij, of misschien niet op dit moment. Wellicht herlees ik hem nog eens. Als je van familiedrama’s houdt die erg beschrijvend zijn met weinig dialogen, dan is dit een boek voor jou. Ik geef het boek 2,5 sterren.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)