Origineel en echt heel leuk

Deel 1 was grappiger, maar deze sprak me zoveel meer aan! Echt een realistische jonge meisjes droom (de droom zelf toen niet heel realistisch, maar kk bedoel: niet alle jonge meisjes willen prinses zijn, of full time prinses. Sommige willen prinses zijn, sommige willen ontdekkingsreiziger worden, sommigen willen allebei). En vooral de combinatie met piraten vind ik origineel. En Max…
Ook dat punt wat ik net al een beetje maakte, met sommigen willen allebei zijn, niet zo zwart wit, vond ik een originele en belangrijke. Je bent niet minder .. tja minder wat eigenlijk? Je kunt ook van roze jurken houden EN ook tegelijkertijd wetenschapper willen worden.

Soms alleen een beetje voorspelbaar, wat betreft kleine dingen althans.

Meer recensies van Marie-Claire (Redactie, De Vries Van Stockum)