Hartverwarmende start van leuke feelgoodserie met humor en originele insteek

MarieJoseJansen 26 juli 2024
'Met een beetje fantasie' van Denise Meijer is het eerste deel van haar heerlijke nieuwe feelgoodserie 'Werkelijk waar?' uitgegeven door Loft publishing.

‌Kleding ontwerpen en maken is Liv's lust en haar leven. Na haar opleiding kon ze meteen aan de slag bij bruidsmodezaak Tule en Kant en ze droomde ervan haar eigen ontwerpen in de etalage te zien, maar Liv maakt zich zorgen. Nu de dochter van de bazin de scepter zwaait, waait er een andere wind en gaat het niet meer zo goed met de zaak. Op een dag vraagt de nieuwe buurvrouw Flore om hulp bij haar kapotte elfenjurk en belandt Liv in de wereld van fantasyfestivals, LARP en Cosplay. Ze wordt opgenomen in de vriendengroep, al lijkt één iemand daar niet op te zitten wachten. Ondertussen wacht Liv's beste vriendin Janine op een huwelijksaanzoek, maar haar vriend Harm pikt de hints maar niet op.

‌Na 'Liefdeslessen' gelezen te hebben, had ik Denise Meijer als auteur in mijn hart gesloten. Ook hier zien we weer duidelijk haar gave om hartverwarmende verhaallijnen uit te zetten waarbij vriendschap en familie een grote rol spelen. Met vlotte pen, veel humor en goede dialoog houdt ze het dichtbij het echte leven waardoor het leest alsof je gezellig met je eigen vrienden bent. Hierdoor staat het verhaal meteen heel dichtbij je en sluit je de personages direct in je hart. Het is dan ook niet moeilijk om met iedereen mee te leven. Kleding ontwerpen en maken is al een leuke insteek voor een verhaal, maar de cosplay maakt het extra origineel en interessant. Ook als je niet bekend bent met fantasy, LARP en Cosplay. Liv is namelijk zelf ook een leek dus je wordt op laagdrempelige wijze geïntroduceerd in die bijzondere wereld. Zo maak je meteen een verbinding met de groep van Flore, maar ook de bruidswinkel en Janine met haar trouwdroom sloot ik snel in mijn hart. Lieve Liv laat de werelden samenkomen. Hartverwarmend, herkenbaar en heerlijk om jezelf in onder te dompelen. Ik heb het dan ook in één ruk uitgelezen! Op het einde wacht een kneiter van een cliffhanger. Dat wordt met smart wachten op het vervolg!

Meer recensies van MarieJoseJansen