De bigamist

Marieke Leest 01 juli 2024
Emma ontmoet Sam op een rouwavond die zijn zus Faith leidt. Ze krijgen een relatie en al snel wordt ze zwanger van hem. Er gebeuren steeds kleine ongelukjes en aanwijzingen dat Sam niet te vertrouwen is, toch vertrouwt ze hem haar geld toe voor de bouw van hun huis waarbij hij haar eigenlijk totaal niet betrekt. Zogezegd met het oog op de baby, zodat ze geen stress krijgt. Als Emma op een bepaald moment ook nog eens een vrouw aan de lijn krijgt die beweert dat zij de vrouw is van Sam, wordt ze eindelijk achterdochtig. Maar Emma heeft ook haar eigen geheimen.

De bigamist kent een heel goede opbouw van het verhaal. In het eerste deel lees je enkele het perspectief van Emma. Hoe ze Sam leerde kennen en hoe snel hun relatie geƫvolueerd is. Hun prille geluk kent al snel enkele barsten. Vanaf deel twee volgt plotwending na plotwending. Het boek leest als een trein en is enorm vlot geschreven. Het houdt je in de ban ondanks dat niet elke wending even realistisch lijkt.

Het verhaallijntje dat volgens mij beter kon uitgewerkt worden was dat van het geheim van Emma. Ik vond dit nogal dun en zag de meerwaarde er niet echt van in. Ik snap dat de auteur de lezer hiermee ook weer wou verbazen maar kwam de geloofwaardigheid van het verhaal niet ten goede.

Desondanks heb ik met die boek enkele leuke leesuurtjes gehad. Een ideaal boek om mee te nemen op vakantie aangezien het tempo snel is en de plotwendingen zorgen voor een verrassend verloop. Het is een aanrader voor liefhebbers van Freida McFadden en BA Paris.

Meer recensies van Marieke Leest