De moeite waard

Marieke Leest 21 juli 2024
Het tweede deel van “Diagnose: liefde” speelt zich enkele jaren na “Het onderzoeken waard” af en gaat vooral over Nour. Nour is een vriendin van Rosie uit het eerste deel en werkt als gynaecoloog in het ziekenhuis maar heeft net haar ontslag gegeven. Ze wil een holistisch geboortecentrum beginnen. Het ideale pand heeft ze al gevonden maar de verhuurder vindt het idee maar niks. Die verhuurder is de vader van Oliver, een jeugdvriend. Hij stelt een nep relatie voor. Een win-win voor allebei. Zo kan Nour zijn vader voor haar idee proberen te winnen en is de moeder van Oliver gerustgesteld dat hij zijn weg terug vindt na een ernstig ongeval. De familie van Oliver neemt haar meteen op in het gezin en ze nodigen haar zelfs uit voor een weekendje Dublin. Als Oliver en Nour in het hotel aan komen is er maar - je raadt het al - één bed. Maar Nour laat niet gemakkelijk mensen dichtbij komen. Kan Oliver de muur die ze rond zich heeft gebouwd afbreken?

De schrijfstijl van Madelon Van Tilborg is zo leuk! Ik had al genoten van het eerste deel en dit boek is eveneens “de moeite waard”! Op en top feelgood! Ook is dit weer een novelle maar zelfs op dit kleine aantal pagina’s slaagt de auteur erin om een mooi verhaal neer te zetten.

Met deze twee verhalen heeft Madelon Van Tilburg zeker bewezen dat ze leuke verhalen kan schrijven en hopelijk komt er ook ooit een langer verhaal! Ik ga haar zeker verder volgen!

Meer recensies van Marieke Leest