Dodelijke wraak

Marieke Leest 10 juni 2024
Eindelijk weer eens een verhaal over Erika Foster. Na de actiethriller waarbij Robert Bryndza een uitstapje in een ander thrillergenre waagde, nu dus weer een politiethriller.

Als Erika Foster op een plaats delict aankomt, wordt deze al snel overgenomen en geklasseerd als niet verdacht. Maar enkele maanden later ontdekt ze een nieuw overlijden die wel heel wat overeenkomsten heeft. Toch heeft Erika het gevoel de hele tijd te worden tegengewerkt. Aangezien de dader haar handtekening achterlaat bij de moorden kennen we haar naam al heel snel en bovendien wordt ook een deel van het verhaal vanuit haar perspectief verteld. Als lezer weet je dus al snel wie de dader is en kom je ook stilletjes aan meer te weten. Het verhaal is minder spannend dan we van de auteur gewoon zijn. Zeker na de extreem spannende standalone miste ik het hier wel wat. Bovendien was het een tijdje geleden dat ik wat over het politieteam van Erika heb gelezen waardoor sommige personages wel erg ver zaten.

In een andere verhaallijn lezen we ook meer over het privéleven van Erika Foster. Ze heeft intussen en eigen woning, een kat, een vriend en een band met de zoon van haar vriend. Ik vond het echt leuk om deze kant van Erika te leren kennen. Ook al loopt het allemaal niet van een leien dakje, toch komt de zachtere kant van Erika mooi naar voor. Haar bindingsangst vecht met haar gevoelens voor zowel Igor als zijn zoon. Voor die laatste zijn het weliswaar een soort van moedergevoelens die naar boven komen.

Al bij al een leuk vervolg op de serie. Vooral rond het hoofdpersonage is er een mooie verhaallijn geschreven. Maar ik hoop dat het volgende boek weer wat spannender wordt.

Meer recensies van Marieke Leest