Feelgood voor young adults en ouder!

Marieke Leest 26 augustus 2024
Kleine gelukjes is het YA-debuut van de West-Vlaamse Audrey Adelin bij @BestofYA . De cover ziet er zo gezellig en warm uit. Het geeft me instant een leuk gevoel. En dat kan ook gezegd worden van de binnenkant!

Ada start met studeren aan Universiteit Gent en probeert haar middelbare schoolverleden achter zich te laten en een leuke nieuwe start te maken in Gent. Ze had niet verwacht dat dit zou beginnen met sandalen vol kots. Maar na deze kleine tegenvaller probeert ze haar weg te vinden op de universiteit en in het studentenleven.

Mijn studententijd is zowat een half leven geleden maar toch kan ik me er best nog wel een voorstelling bij maken! En het boek is echt helemaal hoe ik het me herinner. Het is echt realistisch weergegeven met een hoofdpersonage om van te houden. Ze is onzeker in het begin en heeft tijd nodig om daarin te groeien en haar eigen pad te zoeken.

Gelukkig heeft ze ook een lieve broer in Gent (en ook nog eentje thuis), een leuke vriendin die ze kan whatsappen en leert ze ook lieve en toffe mensen kennen. En dan is er nog Mara. De personages zijn divers en hebben allemaal hun eigenheid.

Het is trouwens ook echt een boek voor boekenliefhebbers. Het hoofdpersonage is een boekenwurm, richt een leesclub op en het woord Heartstopper valt meer dan eens.

Ik vind het zo jammer dat het boek uit is. Ik hoop dat ik nog heel wat meer boeken van Audrey kan verslinden in de toekomst! Het boek was leuk, cute, herkenbaar, hartverwarmend.

Meer recensies van Marieke Leest