heerlijke vakantieread

Marieke Leest 04 augustus 2024
Al meteen vanaf de eerste bladzijde zat ik helemaal in het boek. Het verhaal valt meteen binnen op één van de zomertrips van Poppy en Alex en meteen is duidelijk dat de twee elkaar heel graag hebben. Maar ze zijn geen koppel. Het zijn beste vrienden die elke zomer een leuke zomertrip doen. In het begin heel budgetvriendelijk maar sinds Poppy bij een reismagazine werkt, is budget minder een probleem. Tot die ene zomer twee jaar geleden. Toen is er iets voorgevallen wat geleid heeft tot twee jaar met heel weinig contact. Poppy wil de zomertrips weer nieuw leven in blazen en vraagt Alex om toch weer mee te gaan. Al snel is het weer als vanouds. Of toch niet? Want er zijn duidelijk gevoelens in het spel, die verder gaan dan vriendschap.

De schrijfstijl is enorm leuk en grappig. De conversaties tussen Alex en Poppy zijn soms hilarisch, dan weer gereserveerd. Je leert beide personages heel goed kennen via de hoofdstukken die zich afwisselend deze zomer of één van de twaalf vorige zomers afspelen.

Het concept doet me een beetje denken aan de boeken van Carley Fortune. Dus voor wie hiervan houdt, zeker een aanrader. Alleen vind ik het hier wel wat trager gaan. Je weet waar het verhaal heen zal gaan, maar moet wel wat geduld uitoefenen. Toch heb ik er enorm van genoten. Vooral door de leuke conversaties en de chemie die tussen de hoofdpersonages hangt. De vriendschap die ze voor elkaar voelen is prachtig. Want Poppy en Alex zijn echt twee verschillende mensen. Poppy is uitbundig en kleurrijk, Alex is een introverte boekenwurm die kaki al voldoende kleur vindt voor een boek. Ook hun families kunnen niet meer van elkaar verschillen en toch voelt deze vriendschap juist aan. Want ze halen het mooiste in elkaar naar boven.

Als je dit mooie, aandoenlijke en grappige friends-to-lovers-verhaal nog niet hebt gelezen dan is dit de ideale vakantieread als je van feelgood houdt! Ik heb meteen ook de andere boeken van Emily Henry op mijn wenslijstje gezet!

Meer recensies van Marieke Leest