Vlucht

Marieke Leest 26 juni 2024
Heb ik al gezegd dat ik hou van deze serie? Het is spannend en sexy!

In dit nieuwe verhaal van Kathleen Verlinden, waarbij wat voorkennis over haar verleden zeker een plus is, heeft ze het lastig. Ook met Mathijs is het misgelopen omdat ze teveel aan Lucas dacht. Als Kathleen op de bruiloft van haar beste vriendin Lucas weer tegen het lijf loopt, gaat ze hem achterna naar Frankrijk. Enkele dagen later komt ze helemaal in de war en met een hersenschudding weer thuis. Wat er precies gebeurd is weet ze niet meer maar als Lucas later als vermist wordt opgegeven, begint Kathleen zich wel af te vragen wat er aan de hand is. Ze vertrekt hals over kop weer naar Frankrijk om te onderzoeken wat er precies gebeurd is.

Volgens mij is dit het eerste deel waarin er geen bijpersonages op Kathleen haar expertise als psychologe willen beroep doen. Het hele boek draait om Kathleen zelf en Lucas uiteraard. Het is een boek waarin ik zelf ook al begon te twijfelen aan de onschuld van Kathleen. De auteur slaagt erin om je te laten meedenken over de verdwijning van Lucas en wat er gebeurd is met Kathleen waardoor ze zo verward was als ze hem de laatste keer gezien heeft. Maar ook andere personages zijn verdacht. Het verhaal is meeslepend en heftig als je net als ik meeleeft met het doen en laten van Kathleen.

Het is een boek waarin je als lezer van de hele reeks wel heen en weer geslingerd werd tussen Kathleen haar obsessie met Lucas en de hoop om hem snel terug te vinden.

Ik vond het boek helemaal anders dan de voorgaande en miste hier wel een beetje de psycholoog Kathleen. Ze loopt zichzelf helemaal voorbij omdat Lucas haar gedachten zo beheerst. Het einde van het boek slaat wel in als een bom. Ik vraag me echt af hoe het nu verder gaat.

Het boek heeft me zeker weer enkele uren leesplezier bezorgd. Ik hoop Kathleen terug te mogen zien nadat ze haar leven weer een beetje op orde heeft.

Meer recensies van Marieke Leest