Verrassend plot

Marieke Leest 06 oktober 2024
“We houden allemaal van haar. Daarom missen we haar. Dat is verdriet. Liefde die nergens heen kan.”

Elk en Mab zijn bevriend. Echter een tragische gebeurtenis zorgt ervoor dat alles anders is. Er is een “voor” en een “na”. In het begin moest ik toch echt wel wennen aan dit verhaal. Maar desondanks intrigeerde het me wel enorm. De schrijfstijl is heel vlot en mooi. Het boek lees je dan ook in een mum van tijd uit. Een verhaal dat zich echt op jongeren richt, met thema’s als vriendschap en rouwverwerking en fijne personages. Een verhaal met echte emoties, die op een mooie manier worden weergegeven.

Over hoe het plot in elkaar steekt kan ik ook niet veel kwijt want dan zou ik teveel verklappen en is het verrassende van dit boek ervan af. Op het eind komt dan ook nog eens een plotwending die heel het verhaal in een ander perspectief zet. Al met al heb ik dit boek graag gelezen, was ik verrast en zou ik het boek zeker aanraden.

Meer recensies van Marieke Leest