Mooie roman

marieker 25 april 2023
Onlangs had ik de roman Midden in de storm gelezen en ik had gelijk zin om weer te beginnen met het verhaal van de familie Baxter.

In nooit te laat leren we Kari Baxter kennen één van de kinderen van John en Elizabeth Baxter.

In het begin worden de personages voorgesteld en krijg je een beter beeld van hun en hun verhaal.

Kari en Tim Jacobs zijn getrouwd en alles lijkt goed te gaan in hun huwelijk. Totdat Kari 's avonds een telefoontje krijgt en haar medegedeeld wordt dat haar man een affaire heeft. Kari komt erachter dat Tim al een tijdje een affaire heeft met één van zijn studentes. Als Kari hem hier eenmaal mee confronteert pakt Tim zijn biezen en trekt in bij zijn nieuwe vriendin.

Kari houdt het thuis niet uit en trekt een tijdje bij haar ouders in. Iedereen in haar omgeving laat merken dat ze op Tim zijn mededeling dat hij wil scheiden in moet gaan, maar Kari houdt voet bij stuk en wil niet scheiden van Tim en hoopt dat ze er samen uitkomen.

Karen Kingsbury heeft een mooie roman weten te schrijven over liefde, ontrouw, vertrouwen stellen op God en over verdriet. Ik vind het boek een aanrader om te lezen! Wellicht dat het voor sommige mensen qua geloof en bijbelteksten wat te zwaar op de hand ligt, maar probeer het gewoon.

Meer recensies van marieker