Leuke feelgoodroman

marieker 30 maart 2024
In deze debuutroman van Sandra leren we Annefleur leren. Annefleur is 27 jaar, werkt als administratief medewerkster en heeft een relatie met Lars.

Eigenlijk heeft ze maar een saai leven en er gebeurd nooit wat. Totdat ze besluit mee te doen met een radioprogramma en tot haar verbazing wint ze deze ook nog, een verzorgde reis naar Egypte. Ze mag nog een extra persoon meenemen en vraagt haar collega tevens vriendin, maar ze kan helaas niet mee. Haar vriend Lars wil absoluut niet mee, maar komt wel aan met zijn beste vriend die mee kan gaan. Totaal overrompeld weet Annefleur niks te zeggen en laat het gebeuren allemaal maar over zich heen komen.

Eenmaal aangekomen in Egypte gaan beiden hun eigen weg en ze vermaakt zich uitstekend. Ze leert een groepje backpackers kennen en raakt zo geïnteresseerd in ze dat ze besluit om op haar laatste dag mee te gaan backpacken, dumpt ze Lars en boekt een ticket naar Azië om mee te gaan met Joris.

Als Annefleur haar geld op is vertrekt ze weer naar Nederland en komt weer in haar dagelijkse sleur terecht. Gaat Annefleur de kansen aan die ze in Nederland krijgt of blijft ze bij het bekende?

Sandra heeft een leuke feelgoodroman weten neer te zetten. In het begin waren de hoofdstukken wat onduidelijk omdat je in het heden en verleden afwisselende en dit er niet bij vermeldt stond en dit las nogal rommelig vind ik. Gaandeweg het vooral werd het boek steeds leuker. De iets wat naïeve Annefleur verzeild in de ene na de andere situatie en ondanks dat het af en toe wat ongeloofwaardig is, is het toch ontzettend leuk boek om te lezen.

Bedankt @kabookuitgevers voor dit recensie-exemplaar & @sandra_kraak voor dit leuke feelgood boek!

Meer recensies van marieker