Prachtig tweede deel

marieker 04 april 2023
In dit tweede deel van de serie Thuiskomst leren we Jane kennen. Terwijl de oorlog nog steeds bezig is en de mannen en jongens aan het front zijn bekommert Jane zich om de kwetsbare kinderen die een thuis zoeken.

Als tijdelijk directrice bij de kinderbescherming hoopt ze vurig op een vaste aanstelling. Ze wil de kinderen blijven beschermen en hun een thuis bieden bij liefdehebbende ouders.

Maar dan verschijnt Garrett op het toneel. Hij heeft een tijdelijke functie gekregen bij de kinderbescherming om uit te zoeken wat er aan de hand is met de financiƫn. Sinds Jane directrice is wordt er gesjoemeld met de financiƫn. Jane echter beweerd dat zij dit niet heeft gedaan en samen zoeken ze uit wie hier wel verantwoordelijk voor is.

Hoewel Jane en Garrett beiden de functie van directeur en directrice willen bloeit er toch iets op tussen hun, maar kunnen ze beiden het verleden loslaten? En kan Jane haar geheim bewaren dat ze gescheiden is?

Een plek om te blijven is een hartverwarmende en meeslepende roman over liefde, bescherming en loslaten van het verleden. Susan heeft de personages weer mooi weten te beschrijven en je leeft ontzettend mee met ze. Hoewel dit een vervolg deel is kun je dit ook prima als losstaand boek lezen.

Meer recensies van marieker