Bijzondere roman

marieker 25 april 2023
Kom terug is het eerste deel van de serie De Bron van Jody Hedlund.

In dit eerste deel volgen we Marian die een druk leven heeft als wetenschapper. Ze is op zoek naar een medicijn om haar zus te genezen van een ziekte waaraan haar moeder is overleden. Ze komt erachter dat haar vader nooit is gestopt met zoeken naar een medicijn voor haar zus, maar de theorieën van haar vader gaan verder dan Marian ooit had kunnen bedenken.

Marian komt er achter dat haar vader heilig water heeft gedronken wat bijzondere krachten heeft. Als Marian ook dit water drinkt belandt ze terug in de tijd in Canterbury 1381. Ze heeft een week de tijd om weer terug te keren naar het heden, maar dit gaat niet zonder slag of stoten. Ze belandt in een boerenopstand en ontmoet de intrigerende William. Lukt het Marian om terug te keren naar het heden om haar zus te redden? Of blijft ze bij William in Canterbury 1381?

Jody Hedlund heeft een ontzettend mooi boek weten te schrijven met dit eerste deel. Je moet er denk ik wel voor openstaan om dit verhaal te lezen vanwege het terug in de tijd reizen en dat je lichaam nog wel in het heden blijft in een coma, maar terug in de tijd je lichaam daar ook is en je alles kan waarnemen, voelen en aanraken. In het begin moest ik er wel erg aan wennen ook omdat ik dit soort boeken van Jody eigenlijk helemaal niet gewend ben. Ik vind dit boek zeker een aanrader om te lezen!

Meer recensies van marieker