Goed verhaal, minder goed geschreven

Marielle80 27 juni 2024
De voorkant en de achterkant met korte beschrijving van dit boek komen niet overeen met de inhoud van het boek.
Het boek gaat over Nanee een jonge Amerikaanse vrouw die in Parijs woont.
Het verhaal wordt geschreven vanuit haar en vanuit Luki (de dochter van de joods Duitse fotograaf Edouard Moss en vanuit Edouard zelf).

Ik ben doorgegaan met lezen omdat het verhaal mij interesseerde, de schrijfster had echter een veel beter boek kunnen maken als het beter was opgebouwd en duidelijker was. Het mist nu diepgang en sommige passages wordt een bepaald moment uitgebreid omschreven en soms wordt iets spannends maar heel beknopt omschreven.
Desalniettemin heeft de schrijfster een verhaal verteld over een moedige vrouw in oorlogstijd en geeft ze er veel tijd en research in gestoken.

Meer recensies van Marielle80