Een verhelderend verhaal over Oekraine

Marielle80 06 juni 2024
Het doel van het lezen van dit boek was meer begrijpen over de oorlog in Oekraïne.
De COVID-crisis was begin 2022 nog geen maand achter de rug en toen hadden we de gascrisis en de oorlog.
Doordat dit zo snel op elkaar volgde heb ik het ontstaan van de oorlog niet goed meegekregen.
Nu ontstaat een oorlog niet van de een op andere dag, maar dit boek geeft een goed journalistiek beeld van Oekraïne.
De auteur heeft veel tijd in dit lang doorgebracht en heeft een eerlijk en op feiten berust beeld van de oorlog gegeven.
Wellicht had ik iets meer informatie verwacht over de persoon Volodymyr Zelensky en zijn gezin, maar dit kwam minder ter sprake.
Ondanks dat ik het boek niet helemaal heb uitgelezen, is dit boek een echte aanrader voor de lezers die graag meer van de wereldpolitiek en het voormalig Sovjet unie willen weten.

Meer recensies van Marielle80