Een bijzonder historisch liefdes verhaal

Marielle80 04 oktober 2023
Ik moest in het begin erg wennen aan de schrijfstijl van de schrijfster. Ze schrijft vanuit de hoofdpersoon Keetje, alleen met een soort helikopter view. Waardoor emoties en details minder goed beschreven worden. Het is meer of je een soort verslag leest over haar leven.
Verder is het verwarrend dat er soms sprongen in de tijd gemaakt wordt en ik heb na het lezen van zo'n honderd pagina getwijfeld om met het boek te stoppen.
Maar toen de relatie met Manon werd uitgediept, pakte het boek mij toch.
Het is een goed verhaal en is, als je eenmaal aan deze schrijfstijl gewend bent, prettig om te lezen.
Het is ook een uniek verhaal, waarvan we niet zeker weten of het echt zo gegaan is.
Maar het is heel aannemelijk dat het in de buurt komt van het echte leven van mevrouw Hodshon.

Meer recensies van Marielle80