Ideaal om te ontsnappen uit de dagelijkse sleur

Na een ongelukkig voorval uit haar verleden geraakt Lucy maar niet aan de bak. Wanhopig als ze is, aanvaardt ze positie van general manager van een hotel in Ijsland zonder enige voorkennis.
Al snel voelt ze zich op haar plaats in The Nothern Lights Lodge en zet ze haar beste beentje voor om de positie na haar proefperiode te kunnen behouden.

Dit is echter buiten een filmploeg gerekend die een reportage komt maken in het hotel waardoor Lucy bang is dat haar verleden haar zal inhalen. Daarnaast is er nog de knappe barman, Alex, die haar steun en toeverlaat wordt in IJsland. Zal hij in staat zijn om haar dikke pantser te doorbreken? Maar is hij wel te vertrouwen?
“Het kleine hotel onder het noorderlicht” is het 6de boek uit de Romantic Escape serie van Julie Caplin dat vertaald is in het Nederlands. Elk boek in deze serie kan afzonderlijk gelezen worden, omdat ze andere hoofdpersonages hebben.

De schrijfster Julie Caplin is er meester in om ons te laten genieten en wegdromen van de meest prachtige en idyllische plaatsen over heel de wereld. In dit boek is Finland aan de beurt. Haar levendige beschrijvingen van het landschap en de cultuur zorgen ervoor dat je Finland op je bucketlist plaatst, zelfs als je er voor het lezen van het boek nog nooit aan gedacht had.

Tijdens het lezen waan je je echt in Finland dankzij haar prachtige beschrijvingen, gelukkig voelde ik de koude wel niet door het boek heen. Je wordt echt ondergedompeld in de Finse cultuur en landschappen.

De personages van Julie Caplin staan vaak op een keerpunt in hun leven en hebben een moeilijke periode achter de rug wanneer een nieuwe kans zich aanbiedt. Dit geldt ook voor Lucy, die door een blunder in haar persoonlijke leven een weerslag ervaart op haar professionele leven. Je ziet Lucy doorheen het boek groeien. Van een fragiel persoon ontwikkelt ze zich tot iemand die weer geniet van haar werk en haar leven. Ze herontdekt waarom ze vroeger zo graag in een hotel wilde werken en is niet langer de afgestompte versie van zichzelf.

Wat ik ook leuk vond, is dat de band die Lucy ontwikkelt met zowel Hekla (haar assistente) als met Alex en de andere personeelsleden op een natuurlijke en geloofwaardige wijze verloopt en totaal niet overhaast werd. Naast een zoektocht naar zichzelf en de romantiek, spelen ook vriendschap en aanvaarding een belangrijke rol in dit boek

Zin om even te ontsnappen uit de dagelijkse sleur en te genieten van warm romantisch verhaal, dan raad ik je aan om dit boek te lezen.

Meer recensies van marijkesboekenkast