Prachtig emotioneel verhaal

marijkesboekenkast 03 augustus 2024
Voor Anna Campbell is het afleveren van een werkstuk van topkwalititeit van levensbelang. De resultaten hiervan bepalen of ze een levenslange beurs krijgt aangeboden en bepalen dus haar toekomst. Wanneer de docent de arrogante Gabe Weatherall als haar partner voor het project aanwijst, vreest ze direct dat ze de beurs kan vergeten. Gabe blijkt echter anders te zijn dan ze had verwacht.
Tijdens het werken aan hun project wordt Anna opgenomen in de warme familie van Gabe, wat hem enkel maar bonuspunten oplevert. De twee worden al snel goede vrienden. Maar als Gabe zich te diep in haar leven wil mengen, denkt Anna dat vluchten de enige optie is.
Jaren later brengt Anna's geheim haar terug naar Pittsburgh. Een ontmoeting met Gabe is onvermijdelijk, maar zal ze deze keer in staat zijn hem te vertrouwen?

“It all comes back to you” is het 1ste boek van de Amerikaanse schrijfster Melissa Wiesner dat vertaald werd naar het Nederlands. Ik hoop dat haar andere boeken snel volgen, want ik heb zo genoten van dit boek. Op één avond las ik het boek uit, ik kon echt niet stoppen met lezen.

Melissa Wiesner's toegankelijke en vlotte schrijfstijl zorgt ervoor dat je je gemakkelijk kunt inleven in de personages, met name in Anna's complexe gevoelens en ontwikkeling. Daarnaast voegen de warme familiebanden een extra laag menselijkheid en warmte toe aan het verhaal.

Anna heeft een moeilijke tijd achter de rug wanneer ze opgenomen wordt een nest van warmte bij de familie Weatherall. Ze heeft nooit het gevoel gehad ergens thuis te horen tot ze deze familie ontmoette. Maar je voelt haar aarzeling om volop te genieten van de genegenheid die deze familie haar biedt, omdat ze bang is hoe ze zich zal voelen als ze niet meer bij hen over de vloer kan komen.

Daarnaast is de vriendschap tussen Anna & Gabe mooi en realistisch opgebouwd. Ik hield van de speelse manier waarop ze met elkaar omgaan. In eerste instantie is hun relatie zuiver platonisch maar later voel je de aantrekking tussen beiden personages heel duidelijk en begrijp je waarom ze beiden terughoudend zijn hierin.

“It all comes back to you” is een verhaal over armoede, zelfredzaamheid op jonge leeftijd, verlies maar ook een verhaal over vriendschap, familie, warmte, menselijkheid en het belang van een ondersteunend netwerk.

“It All Comes Back to You” is een prachtig geschreven verhaal dat de lezer meesleept in een wereld van persoonlijke groei, vriendschap en familie. Het is een absolute aanrader voor iedereen die houdt van diepgaande en emotionele romans. Ik kan niet wachten op de vertaling van Wiesner's andere werken.

Meer recensies van marijkesboekenkast