Een mooi bijzonder verhaal.

Marijo Bakker 16 augustus 2024

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 304
Verschijningsdatum : juni 2024
Thema : Misdaad en mysteriefictie; Psychologische thriller; Romantische spanning; Vertaalde fictie

Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van Luitingh-Sijthoff in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar.

Flaptekst:
De bigamist is de perfecte, psychologische thriller voor fans van Gone Girl en De hulp. Vol onverwachte plottwists. ‘Met Emma, Sams echtgenote. Kan ik hem misschien even spreken?’ Even bleef het stil. ‘Eh, hoe bedoelt u? Ík ben Sams vrouw.’ Aan haar toon hoorde Emma dat dit geen grap was, en haar mond viel open toen de betekenis van de woorden tot haar doordrong... Ik wist al dat ik met Sam wilde trouwen vanaf onze eerste ontmoeting. Na het plotselinge verlies van mijn moeder was de charmante, welbespraakte architect met donkerbruine ogen precies de frisse start die ik nodig had. Ons eerste kind was al onderweg nog voordat we onze huwelijksreis hadden gepland. Ik wilde zo graag dat ons gezinnetje zou werken dat ik zijn onverklaarbare gedrag negeerde. De lange zakenreizen, de geheime telefoontjes, en het geld dat steeds van mijn rekening verdween. Maar dan blijkt dat hij meer te verbergen heeft dan ik dacht. Sam is echter niet de enige met geheimen. En ik zal tot het uiterste gaan om mezelf te beschermen.

De cover:
Wel mooi, niet heel bijzonder. Ik ben bang dat hij in een boekwinkel over het hoofd gezien zou worden.

Inhoud en en opmaak:
Prettig groot lettertype verder gewoon eenvoudig.

Mijn beleving van het verhaal:
Een bizarre verhaal wat je in het begin al direct op het verkeerde been zet. Wat het ook mooi en spannend maakt. Als Emma haar man Sam belt wordt het een heel raar telefoontje. De vrouw aan de andere kant beweert aan de telefoon dat Sam haar man is. De wereld slaat onder Emma haar voeten vandaan. Hoe kan dit? Zij is de vrouw van Sam. Ze is hoogzwanger van hem. Wat is hier gaande. Heel langzaam ontrafelt de knoop. Maar dat is niet alles wat is Emma haar geheim? Een heerlijk boek vol intriges met een geweldig plot wat van mij 4 ⭐️ verdient.

Meer recensies van Marijo Bakker