Dit boek is werkelijk een pareltje waarvan je maar weinig in handen krijgt.

Marijo Bakker 18 oktober 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 288
Verschijningsdatum : augustus 2024
Thema : Thriller / spannende fictie

Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van Annette van Luyk in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit prachtige exemplaar.

Achterflap:
Tokio is een beeldschone Japanse vrouw die is opgegroeid in een arme buitenwijk van Tokio. Al sinds haar jeugd heeft ze het verlangen om rijk te worden. Dat lukt haar door een huwelijk aan te gaan met een vermogende man. Maar als het huwelijk volledig is uitgeblust en hij nog maar weinig belangstelling voor haar toont, zint ze op wraak. Achter de façade van haar schoonheid gaat een complexe persoonlijkheid schuil met een duister verleden waarmee ze een Nederlandse man én zijn familie de afgrond intrekt. Een thriller die zich deels afspeelt tegen de achtergrond van traditionele Japanse gewoonten.

De cover:
Dit is in één woord schitterend. Hij valt volgens mij in een boekwinkel direct op. Dat is volgens mij ook de bedoeling.
Inhoud en opmaak:
Het lettertype is mooi groot en duidelijk.
De hoofdstukken hebben allemaal een naam daar door weet je direct over wie het gaat of waar het zich afspeelt. Daardoor ook geen kans op verwarringen.

Mijn beleving van het verhaal.
Het gebeurt niet echt heel vaak maar ineens heb je zo’n boek in handen dat werkelijk aan alle kanten klopt. De cover is schitterend en ook het verhaal.
De schrijfstijl van Annette is heel direct dus geen half uur er om heen draaien maar direct toe de point. Het verhaal begint ook direct maar is zo opgebouwd dat er meteen spanning in zit. Dan zijn we nog maar bij de proloog. Daarna gaan we naar Tomiko één van de hoofd personen van het boek. Ze is opgegroeid in de sloppenwijken van Tokio. Haar vader heeft al jong een einde gemaakt aan zijn leven en Tomiko heeft besloten dat zij haar leven anders zal leven. Niet in armoede. Ze verlangt er naar rij te worden en weet een rijke man aan de haak te slaan. Maar het loopt allemaal anders dan dat ze voor ogen had en ze zint op wraak. Een prachtig verhaal wat van begint tot einde een spanningsboog heeft en wat geen moment verslapt. Dit boek heeft echt zo’n goeie opbouw dat je niet anders kan dan doorlezen.
Dit boek is werkelijk een pareltje waarvan je maar weinig in handen
krijgt.
Jammer genoeg kan ik niet meer dan 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ geven maar ze zijn