Een zinderend verhaal.

ISBN : 9789461099488
Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : oktober 2024

Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar en dat ik mee mag doen aan de Blogtour.

Achterflap:
In april 1917 doen twee arbeiders in een donker bos in Paterswolde een lugubere ontdekking: in een ondiep graf vinden ze het halfvergane lichaam van een vrouw. Het blijkt te gaan om de vermiste Willemina Jansen uit Groningen.

September 1927: de Haarlemse Ella van Borssum Waalkes verblijft enkele weken in het Familiehotel in Paterswolde. Wanneer ze hoort over de onopgeloste moord in het Kluivingsbos gaat ze op onderzoek uit. Maar iemand vindt dat Ella te veel vragen stelt en gaat wel heel ver om haar de mond te snoeren

Over de auteur:
Marijke Verhoeven (Groningen 1967) schrijft heerlijke thrillers vol spanning, romantiek en humor. Lezers zijn dol op haar boeken. De moord op Willemina Jansen is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het heeft Marijke 5 jaar gekost om de juist manier te vinden om dit verhaal te vertellen.
Mijn complimenten dat is zeer goed gelukt.

De cover.
Door de kleur springt hij er echt uit. De dame op de fiets zo statig, je kunt er direct een beeld van vormen. Ik vind de cover erg goed geslaagd.

Inderdaad en opmaak.
Mooi duidelijk lettertype. Diverse hoofdstukken hebben naam en of datum. Dit maakt het lezen overzichtelijk en duidelijk.

Mijn beleving van het verhaal.
Inhoudelijk wil ik er niet zoveel over kwijt omdat ik dat jammer vind. Dit verhaal is zo mooi opgebouwd, dat moet je zelf lezen. Marijke Verhoeven heeft een mooie manier van schrijven. Ze weet heel goed de sfeer en tijd weer te geven waar in het boek zich afspeelt. Ella van Borssum hoort een gesprek van twee rechercheurs. Voor haar het begin van een zoektocht en het boek dat ze wil schrijven. Toch zijn er mensen die niet willen dat een oude onopgeloste moordzaak weer opgerakeld wordt en het wordt Ella bijna onmogelijk gemaakt om informatie over deze zaak op te zoeken. Een zeer ingewikkelde interessante zaak met vele mogelijke daders. Weet Ella alle eindjes aan elkaar te knopen? Een prachtig boek met een onvoorstelbaar plot. Mijn complimenten Marijke Verhoeven voor de mooie bijzondere manier om Willemina Jansen een gezicht te geven. Dit boek verdient duidelijk 5 ⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker