Een heerlijk makkelijk, spannend leesbaar boek.

Marijo Bakker 17 mei 2024

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 300
Verschijningsdatum : februari 2024

Thema : Misdaad en mysterie: cosy mysterie; Misdaad en mysterie: vrouwelijke detectives; Psychologische thriller; Thriller / spannende fictie

Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie. In ruil voor mijn eerlijke mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf.

Achterflap:

Sannes leven is in gevaar als een tbs’er te veel vrijheid krijgt.

Alles staat op zijn kop in de tbs-kliniek waar Sanne werkt. Annabella, de nieuwe leidinggevende, houdt er andere ideeën op na dan haar voorganger Karel. Ze geeft een nieuwe patiënt die niet met Sanne wil praten zijn zin. Ook als een wraaklustige serieverkrachter haar treitert, krijgt Sanne geen steun.

Wanneer Sanne ontdekt dat Karel dood is en dat het een ongeluk genoemd wordt, is de maat vol. Ze gaat op onderzoek uit en brengt daarmee haar eigen leven in gevaar…

De cover.
De cover heb ik niet zo zeer een mening over. Ik vind hem niet echt uitgesproken. Iets heftiger had van mij wel gemogen.
Inhoud en opmaak.
Gewoon duidelijk en overzichtelijk.

Mijn beleving van het verhaal.
Een heerlijk boek. Eindelijk eens geen rechercheur die achter een boef aan zit. Een tbs kliniek die een nieuwe leidinggevende krijgt. Sanne die heel goed met Karel, de vorige leidinggevende, overweg kon begrijpt het plotselinge vertrek van Karel niet. Hij zou toch afbouwen? Op Sanne’s werk loopt het niet lekker. Een serieverkrachter treitert haar en drijft haar tot wanhoop en angst. Van de nieuwe leidinggevende krijgt ze geen steun. Ze zou graag even met Karel praten en gaat naar hem toe en ontdekt een schokkende gebeurtenis. Sanne gaat op onderzoek uit maar brengt daar haar leven mee in gevaar.
Een heerlijk boek met diverse plotwendingen en werkelijk een bizarre niet verwachte plot. Een heel boek, dat je mee voert in de bizarre wereld van een tbs kliniek.
Dit heerlijke boek krijgt van mij 4 dik verdiende sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker