Een prachtig, indrukwekkend verhaal.

Marijo Bakker 19 augustus 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 315
Verschijningsdatum : april 2023
Thema : Fictie: algemeen en literair

Die boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van Carl Slotboom in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar. Ik ben er heel erg blij mee.

Achterflap
DRUPPELS IN DE ZEE Na hevige hoofdpijn en onderzoek in het ziekenhuis komt aan het licht dat Bob van Walraven een hersentumor heeft: een glioblastoom, een zeer kwaadaardige vorm van kanker. Kort daarna ziet hij op de televisie een documentaire over een zwerfmeisje. Hij besluit haar te gaan zoeken, teneinde een boek over haar te schrijven. Druppels in de zee, is het verhaal van Bob en Becky. Het verhaal van Bob, wiens tijd beperkt is en het verhaal van Becky; haar ellendige bestaan aan de rand van de maatschappij en haar uitzichtloze situatie. Het is het verhaal van de band tussen twee mensen die in totaal verschillende werelden van elkaar leven. Het verhaal van Becky berust op waarheid.

De cover:
Heel mooi maar een keuze die je later pas begrijpt als je halverwege het boek bent.
De indeling en opmaak.
Eenvoudig en duidelijk. Misschien een kleine kanttekening: De overgang van Becky naar Bob is niet altijd even duidelijk. Misschien bij een nieuwe druk de overgang even aanduiden door een naam bijvoorbeeld.

Mijn beleving van het verhaal.
Als bij Bob Walraven een ongeneeslijke vorm van hersentumor wordt ontdekt stort in eerste instantie zijn wereld in. Hij wilde met zijn lief Eva nog zoveel dingen doen. Als hij op een avond een documentaire ziet over een zwerfmeisje besluit hij haar te gaan zoeken en een boek over haar te schrijven. Daar begint het indringende verhaal van Bob en Becky. Het verhaal van Becky is zo triest dat het je bijna bij de strot grijpt. Hartverscheurend maar zo prachtig in beeld gebracht door Carl Slotboom. Ik heb meer van deze auteur gelezen. Deze auteur laat je het verhaal beleven, niet lezen. Daar zit een groot verschil in. Het slot is verrassend maar laat me ook met een paar vragen zitten. Misschien ook wel goed. Je moet niet alles willen weten. Dit is een prachtig, indrukwekkend boek. Wat naar mijn bescheiden mening wel meer in de belangstelling had mogen staan. Dit boek verdient dan ook een dikke 5 sterren omdat ik niet meer mag geven.

Meer recensies van Marijo Bakker