Weer een geweldige thriller van de hand van Linda Jansma

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 350
Verschijningsdatum : februari 2024
Thema : Thriller / spannende fictie

Die boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar.

Achterflap:
Onder het oppervlak bevinden zich de grootste geheimen.

Door de gewelddadige dood van haar dochter Insa is Hesters leven vrijwel volledig verwoest, haar huwelijk gestrand en haar zeilschool in financiële moeilijkheden geraakt. Als na twee jaar alle cursussen eindelijk weer zijn volgeboekt komt Timo, een goede vriend van Insa, terug voor zeillessen. En hij is niet alleen, ook Timo’s vader is meegekomen en het is duidelijk dat hij een oogje op Hester heeft.
Dan wordt er in de buurt een meisje vermoord en een tweede zwaar verwond en begint Hester te vermoeden dat Insa’s moordenaar is teruggekeerd. Of nooit is weggeweest…

De cover:
De cover vind ik mooi maar nadat ik het boek gelezen heb denk ik dat hij wel spannender had gekund.
Inhoud en opmaak.
Duidelijk en overzichtelijk.

Mijn bevinding van het verhaal.
Pffff wat weer een verhaal. Schitterend en loeispannend. De avonturen die zich in en in en om de zeilschool van Hester afspelen zijn uitgewerkt tot in de puntjes. Linda Jansma heeft zich tot in de details verdiept in het zeilwezen. Het verhaal pakt je vanaf het begin. Langzaam komen er wat personages bij zoals Timo en zijn vader. Dat brengt een andere dementie aan het verhaal. Waarom komen ze ineens na zoveel jaar terug? Timo heeft nare herinneringen aan de vorige keer dat hij bij de zeilschool was. Toen werd de dochter van Hester, Insa, vermoord. Dat was zijn vriendinnetje. Als er dan weer een meisje dood wordt aangetroffen is iedereen bang dat de moordenaar terug is. Ineens lijkt iedereen verdacht. Maar dan komt er een plottwist die ik niet aan zag komen. Het verhaal neemt een totaal andere wending. Wie had dat gedacht? Ongelofelijk wat een super gaaf plot. Dit boek is weer een echt pareltje van de hand van Linda Jansma en krijgt van mij dan ook 5
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker