Wat een prachtig beeldende schrijfstijl heeft Marcella Kleine. Ik waan me op de Drentse hei.

Marijo Bakker 15 september 2024
“Pas op voor de boze wolf “

Auteur(s) : Marcella Kleine

Details:

Uitgeverij: De Crime Compagnie
ISBN : 9789461099280
Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 300
Verschijningsdatum : augustus.
Thema : Misdaad en mysterie: cosy mysterie; Misdaad en mysteriefictie; Psychologische thriller; Thriller / spannende fictie

Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar.

Achterflap:
Met de komst van de wolf krijgen Imke en haar gezin – net als de rest van de regio – te maken met een nieuwe werkelijkheid waarin vee en misschien zelfs kinderen niet meer veilig zijn.

Terwijl de spanningen oplopen, krijgt Imke ook te maken met haar eigen demon: de 'Wolvenman'. Hij haalt nare streken met haar uit en eist haar dochtertje Sterre op. Imke is helemaal op zichzelf aangewezen, want als ze haar man vertelt wie haar lastigvalt, loopt ze het risico hem kwijt te raken. Lukt het Imke haar dochter uit de klauwen van de wolf te houden?

De cover van het boek.
Die vind ik prachtig. De wolf die je aankijkt en net boven dat meisje of jonge vrouw. Schitterend.

Indeling en opmaak.
Eenvoudig en duidelijk. Niks mis mee.

Mijn beleving van het verhaal.
Laat ik beginnen met te schrijven dat Marcella Kleine prachtig en beeldend schrijft.
Ik waan me op de Drentse hei in een mooi boerderijtje. Ik kijk over het weiland, hei en bosrand. Tussen de bomen hoor ik geritsel en zie ik de ogen van een wolf. Ik word werkelijk in het verhaal gezogen. Frouke en haar man en kinderen komen uit de regio. Sinds kort is er een wolf gesignaleerd. Dat brengt Froukje terug naar het verleden, haar verzwegen geheim van de wolvenman. Is hij terug of ziet ze spoken? Hoe kan ze haar geheim verborgen houden als de wolvenman echt terug blijkt te zijn. Een loei spannend boek wat je van de eerste letter tot de laatste letter in spanning houdt. Een boek met een plot wat ik niet aan zag komen. Met een thema wat echt van deze tijd is “De wolf”. Ik heb werkelijk genoten van dit boek. Van mij krijgt dit boek 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker