Indrukwekkend boek.

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 301
Verschijningsdatum : maart 2024
Thema : Fictie: algemeen en literair

Die boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van uitgeverij Droomvallei in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar.

Achterflap
Emma is net klaar met haar opleiding fotografie en journalistiek als haar adoptieouders verongelukken. Tussen hun spullen ontdekt ze een verzameling foto’s van haar biologische moeder, de man die haar als kind heeft ontvoerd en krantenartikelen over vermiste kinderen. Ze zoekt haar ontvoerder op in een tbs-kliniek. Ondanks de heftige ontmoeting en zijn dreigende woorden reist ze af naar haar geboorteland Zweden, om haar moeder te vinden. Wil die haar vertellen of haar gruwelijke herinneringen op waarheid berusten? Verborgen littekens is het thrillerdebuut van Yvonne Kersten (1968). Deze psychologische thriller speelt zich af in Zweden, net als haar roman Gevoelige snaren en haar kinderboek Ontsnapt.

De cover: Die vind ik prachtig. Hij roept vragen op maar geeft geen antwoorden. Door de keuze van deze cover heb je geen idee waar het boek over zal gaan. De titel zegt, het zal vast niet niet zomaar een huis tuin, en keuken roman zijn. Ik ben heel benieuwd.
De inhoud en opmaak.
Prachtig mooi groot letter type. Sommige stukken zijn verduidelijkt door datum en plaats. Dat is heel fijn en voorkomt verwarring.
Mijn beleving van het verhaal.
Al eerder heb ik een boek van de auteur gelezen. Wat mij opvalt is haar bijzondere schrijfstijl. Bijna poëtisch. Dit zorgt er voor dat dit boek tot leven komt. Ik wil het eigenlijk niet over de inhoud hebben omdat ik vind dat dit boek gelezen moet worden. Het is zo’n prachtig, boeiend meeslepend verhaal. Het is een wirwar van emoties. In het begin van het boek las ik deze zinnen.

“Enkele centimeters voor mijn voeten tovert de wind kleine zilveren golven op het water dat zachtjes tegen de oever kabbelt. Onder de grijze wolken lijkt het water bijna net zo zwart als mijn gedachten”.

Ik vond ze prachtig maar werd ook heel verdrietig. Verdiet om de persoon die ze dacht. Haar leven is één en al emotie naar de zoektocht van haar moeder. Waarom is ze afgestaan, wil haar moeder haar wel hebben? Wat is het verhaal van Emma? Lees dit boek en vind de antwoorden.
Dit bijzondere boek verdient een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker