Een onderwerp van deze tijd.

Marijo Bakker 10 juni 2024
“Verlaat de gevangenis zonder betalen”
Auteur(s) : Marjolein van der Gaag

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 300
Verschijningsdatum : maart 2024
Thema : Psychologische thriller; Thriller / spannende fictie

Die boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit exemplaar.

Achterflap:

Willen slachtoffers van de toeslagenaffaire wraak nemen?

Brenda van Ameland is in alle staten als haar dochter Marit ’s ochtends niet op school verschijnt en niemand weet waar ze is. Als afdelingsdirecteur van de Belastingdienst wordt Brenda al maandenlang opgeslokt door de ontstane puinhoop rondom de kinderopvangtoeslag. Ze heeft geen idee wat haar puberdochter bezighoudt. Ook haar huwelijk met Ronald staat zwaar onder druk.
Brenda en Ronald belanden in een emotionele rollercoaster door de vermissing van hun dochter. Het enige wat nog telt is dat Marit veilig thuiskomt.

Cover:
Die spreekt voor zich, als je het boek begint te lezen.
Inhoud en opmaak:
De hoofdstukken hebben allemaal een naam. Dat maakt het overzichtelijk . Ook staat er bij in welke tijd het geschreven is. Daar ben ik blij om, anders zag je door de bomen het bos niet meer.

Mijn beleving van het verhaal.
Een verhaal van deze tijd. De toeslagenaffaire. Toen ik begon had ik wel het gevoel: moet hier nu ook een boek op deze manier over geschreven worden? Maar al snel ging het boek me boeien, al had ik wel een bloedhekel aan Brenda. Geen idee waarom. Ik denk dat ze een soort arrogantie over zich heeft.
Het huwelijk van Brenda en Ronald is de laatste jaren flink onder druk komen te staan. Brenda wordt opgeslokt door haar werk en Ronald zoekt zijn vertier bij Nancy. Maar dan wordt hun dochter Mandy vermist. Je grootste nachtmerrie, maar Brenda heeft genoeg vijanden. Kan het daar iemand van zijn? Maar ook haar man Ronald, een gerenommeerde arts heeft niet alleen maar vrienden. Hij heeft tijdens zijn werk een grote fout gemaakt. Moeten ze in die hoek zoeken naar de dader? Alle opties staan nog open. Dan wordt er ineens een monopolyspel bezorgd. Wat heeft dat er nu mee te maken, zou je denken. Lang laat de auteur dat ook in het midden. Pas op het laatst valt het kwartje. Een mooi spannend boek maar soms vind ik het een beetje verwarrend. Maar zeker goed genoeg voor 4⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker