Een verhaal wat van het begin tot het einde boeiend is.

Marijo Bakker 06 oktober 2024
Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 338
Verschijningsdatum : juni 2024

Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van Goldijn Publishing en auteur Nico Torrenga in ruil voor mijn eerlijke mening. Maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank voor dit prachtige exemplaar.

Achterflap:
Als blijkt dat Roberts huwelijk met Freija gebaseerd is op leugens, besluit hij een time-out in te lassen en betrekt hij het huis van zijn overleden tante. Mede door het gemis van zijn stiefzoon Mille luistert Robert naar zijn verborgen demonen en vervalt hij in oude gewoonten wanneer de fles naar hem lonkt. Dan wordt vlak bij zijn verblijf een lijk gevonden en realiseert Robert zich dat hij met het vertellen van de waarheid, het contact met Mille dreigt te verliezen. Verscheurd door schuldgevoel zet hij alles op alles om de schade te beperken. Nico Torrenga (1971) begon in 2015 met het schrijven van toneelstukken. Na het uitgeven van twee humoristische bundels en een roman in het Groningerdialect, debuteerde hij in 2022 met zijn thriller “Samen Alleen”.

De cover.
Laat ik eerlijk zijn. Die sprak me niet aan. Nu ik het boek gelezen heb is het me wel duidelijker. Maar ik vind hem nog wat vaag. Beetje jammer.

Inhoud en opmaak.
Duidelijk lettertype en verder niet bijzonder maar gewoon mooi en duidelijk.

Mijn beleving van het verhaal.
Toen ik het boek kreeg wist ik het niet goed. Inmiddels weet ik, laat je niet door een cover leiden die je misschien niet zo aanspreekt.
Dat is echt zo’n domme beginners fout.
Wat een pracht bijzonder verhaal is dit. Nico Torrenga schrijft heel beeldend maar ook met veel details en daar hou ik wel van. Het boek is niet zomaar even een tussendoortje er gebeurt heel veel met diverse personen dus moet je goed je aandacht er bij houden om de draad niet kwijt te raken. Dat is niet erg, dat houdt je scherp. Het verhaal moet even op gang komen, maar als je er eenmaal in zit laat het je niet los. Ik denk dat het komt door de eerst paar bladzijden. Je weet dat er wat komen gaat maar de vraag is wanneer. Omdat er veel details en gebeurtenissen in het boek voorkomen wil ik die hier niet aanhalen om vergissing te voorkomen. Ik vond het een verrassend spannend boek wat me van het begin tot het einde is blijven boeien, daarom heeft dit boek echt 5⭐️ verdiend. Dank je wel Nico.

Meer recensies van Marijo Bakker