Een zoekende, dolende ziel

Marina De Wit 25 juni 2024
Maggie verhuist met haar man Alfons en baby Felix naar een omgebouwde kerk, net buiten de stad. Zij probeert te aarden in een dorpsgemeenschap en er een echte thuis op te bouwen voor haar gezinnetje. Sinds de geboorte van Felix hunkert Maggie ernaar om het contact met haar vader weer op te pikken, maar dit blijkt niet zo vanzelfsprekend te gaan als ze had gehoopt.

In dit verhaal komen verschillende thema's aan bod. Sinds Maggie zelf moeder is geworden, bekijkt ze de vroegere band met haar ouders door andere ogen. Ze wil zelfstandig zijn, maar evengoed is ze op zoek naar waardering. Ze is de kinderlijke onschuld ergens onderweg verloren, maar weet niet goed hoe ze haar innerlijke drang naar geborgenheid moet verwezenlijken.

Het verhaal van een zoekende, dolende ziel is simpel verwoord. Iedere lezer kan wel enkele facetten van Maggie's angsten, dromen en wensen terugvinden.
Misschien hadden deze verschillende thema's toch iets verder uitgediept kunnen worden. De beschrijvingen blijven eerder vaag waardoor het hele verhaal oppervlakkig blijft. Het laat niet echt een diepe indruk na.
Het einde lijkt me nogal verloren. De gevoelens van Maggie na het overlijden van haar vader hadden naar mijn idee meer kunnen uitgewerkt worden.

Meer recensies van Marina De Wit