Je blijft lezen

marionwees 25 mei 2024
Ongelooflijk mooi, maar tragisch verhaal over een tweeling die bij de geboorte gedwongen is afgestaan. Daarna zijn de meisjes bewust bij verschillende adoptieouders geplaatst. Het verhaal begint als Aaf op haar 21e te horen krijgt dat ze nog een zus heeft en wel een tweelingzus. De schok is groot, maar ze wil haar ontmoeten. Dat lukt en op een gegeven moment gaan ze op zoek naar hun biologische ouders.
Er is een alwetende verteller die in de verschillende personages kruipt, maar ook teruggaat in de tijd. De structuur die ze hiervoor gebruikt is heel doeltreffend. Er gebeurt heel veel en ze creëert continu nieuwe spanningsbogen, waardoor je blijft lezen. Als je aan het eind van het verhaal komt, is het klaar, maar toen kreeg ik wel het gevoel dat het te abrupt eindigde.

Meer recensies van marionwees