Recensie

marionwees 27 maart 2024
Vervolg op 'Moederkruid', waarin we Carry volgen als ongeveer 9-jarige, nu vertelt ze haar vehaal vanaf de laatste klas lagere school tot haar eindexamen middelbare school. Je volgt haar vooral in haar fantasie, ze creëert haar eigen wereld, leert haar lichaam kennen en verlaat haar ouders. Haar moeder kan alleen maar zwelgen in zelfmedelijden en geeft zich ook over aan haar dwaze fantasieën, ze is haar kind liever kwijt dan rijk. Carry is dan op zoek naar een andere moeder en verwacht van de volwassenen meer dan ze waar kunnen maken, dus raakt steeds teleurgesteld. Ze heeft weinig vriendinnen aan wie ze haar eigen situatie kan spiegelen. Ze staat er vrijwel alleen voor. Toch eindigt het boek hoopgevend.

Meer recensies van marionwees