Niet weggelegd voor mij

marionwees 26 januari 2024
Op pagina 102 had ik er genoeg van en ben gestopt.
Het verhaal begint met de dood van een baby, waarop de moeder een week rouwt en niet eet. De man gaat bij haar weg. Dan volgt in een flashback de dood van haar vader. Tot zover gaat het allemaal nog wel, het is niet erg opwekkend maar best wel te volgen. Het boek bestaat uit 3 delen en ieder deel bestaat uit zeer korte hoofdstukjes. Ieder hoofdstukjes verandert van perspectief en al gauw begon dat mij te irriteren. Het is namelijk niet altijd vanaf het begin duidelijk wiens perspectief we volgen. Bovendien worden de personages niet bij de naam genoemd, maar heten ze dochter, moeder, vader, grootmoeder etc. Voor mij was dit verwarrend en afstandelijk.
Het tweede deel begint gaat erover wat er gebeurd zou zijn als de baby niet was gestorven. Dat gegeven vind ik totaal niet interessant, dus kwam ik traag op gang. Op een geven. moment had ik gewoon geen zin meer om verder te gaan.

Meer recensies van marionwees