De onvrije bewoners van een fazenda

marionwees 26 juni 2024
Zuid-Amerikanen zijn verhalenvertellers, zo ook Vieira. Zijn verhaal begint met een veelbeslissende gebeurtenis en grijpt je naar je keel. We volgen de bewoners in hun armoedige, hardwerkende bestaan op een fazenda, met name de familie van de curador (genezer).
Het boek is in 3 delen opgedeeld, ieder van de zussen Bibiana en Belonisia krijgen hun deel en de laatste is voor een 'verweesde' encantado (geest). Al in het laatste stuk van het tweede deel zakt het verhaal voor mij een beetje in doordat de verteller afstand neemt. Het laatste deel verspringt in tijd, maar ook in personages. Dit maakte het verhaal er niet boeiender op, op een paar hoofdstukken na. Jammer.

Meer recensies van marionwees