De Japanse Weduwe, een intrigerende thriller.

Marit Buur 19 september 2024 Auteur
Met het lezen van ‘de Japanse weduwe’ laat auteur Annette van Luyk ons kennismaken met een Japan waarvan wij als westerlingen de gewoontes en gebruiken maar moeilijk kunnen doorgronden, maar dat is tegelijkertijd ook het fascinerende van dit onderwerp.
Het levensverhaal van Tomiko is uitzonderlijk en haar gecompliceerde karakter intrigerend. Naast Japan speelt Nederland een grote rol in deze thriller. Zij ontmoet de Nederlander Bart en Tomiko zet zijn leven en dat van zijn dochter Femke en haar gezin op zijn kop.
De epiloog is ronduit verrassend en hiermee maakt de auteur het verhaal weer rond.

Annette van Luyk heeft een fijne schrijfstijl. De flashbacks en de verschillende gezichtspunten maken het boek afwisselend en houden de lezer scherp.

Kortom: De Japanse Weduwe is een echte aanrader!

Meer recensies van Marit Buur