Een actueel onderwerp aan de kaak gesteld.

Marit Buur 18 januari 2023 Auteur
In 'Getekend door een sekte' wordt een huiveringwekkend verhaal verteld door auteur Annette van Luyk.
Het was mij bekend dat er fanatieke sektes bestaan maar dat sekteleden zo kwaadaardig kunnen zijn, ik had geen idee.
Haar roman gaat over falende instanties, burgers die wegkijken en ouders zoals de ouders van Christine die nooit ouders hadden mogen worden.
Het gaat ook over het vertrouwen en de loyaliteit van het meisje Christine en de totale ontreddering als ze keer op keer op verschrikkelijke wijze verraden wordt door haar eigen ouders. Gedurende haar jeugd wordt zij dusdanig beschadigd dat ze er altijd door getekend zal blijven.
Het gaat over het overeind blijven in een dergelijke situatie en het terugvinden van je innerlijke kracht. Christine vindt rust in het buitenland, alhoewel die rust betrekkelijk is.

De auteur weet op een knappe manier de constante dreiging van de sekte voelbaar te maken voor de lezer.
Annette van Luyk heeft sowieso een prettige schrijfstijl. Het wisselende perspectief en de flashbacks houden de lezer scherp en zorgen voor afwisseling.
Ze vertelt een belangrijk verhaal en heeft deze geromantiseerde getuigenis op overtuigende wijze vastgelegd. Of zoals de auteur zelf citeert in haar boek:
"Wanneer je de duisternis aan het licht brengt, zal het zijn kracht verliezen.' (Yvonne van Riemsdijk)

Meer recensies van Marit Buur